Els Multilingüisme, una eina
vital pel creixement de les empreses
Ahir al British
Council de Barcelona, en el marc del Language Rich Europe, Multilingualism for Stable
and Prosperous Societies va tenir lloc el Seminari sobre “Empresa I multilingüisme,
els reptes de la internacionalització, el turisme i la diversitat lingüística”,
coordinada pels senyors Miquel Strubell, Francesc Xavier Vila i la Isabella
Petith.
Una bona jornada
amb molta participació per part dels assistents i on es van fer propostes molt
interessants. Al cap i a la fi, les
llengües, els idiomes, afecten al Producte, els Serveis, el Capital i al
Turisme. Aquest últim sobretot a Catalunya i a Espanya és un factor important a
tenir en compte.
En el decurs del seminari vaig veure que la majoria d’empreses catalanes tenen com a Mercat principal França, no obstant no surten prou titulats amb un domini elevat de la llengua francesa, pel que hi ha bona feina a fer en aquesta àrea.
En general es va veure que les empreses, el sector privat va darrera del sector públic en multilingüisme. Caldria doncs una major transversalitat entre empreses i administració així com la participació en plataformes d’estudi de llengües compartit. En aquest marc, fins i tot afegir la translació de les bones practiques i casos d’èxit de manera col·laborativa permetria millorar l’èxit en la internacionalització o bé donar millors respostes a les empreses i persones que s’instal·len al nostre país.
Naturalment, això s’ha de valoritzar i implica una Coresponsabilitat Social Compartida.
Les llengües ajuden a obrir mercats i un cop oberts el millor és racionalitzar la comunicació i els processos per així establir un sistema de treball estandarditzat.
Estem al segle
XXI, i com va dir el professor de Sociologia Amado Alarcón, estem a l’era de la
Informació i el Coneixement. Així doncs, en aquesta Societat en que vivim la
Rellevància de les Llengües i el Multilingüisme ha esdevingut crucial a l’Aldea
Global.
El pas de la societat Fabril a la societat del
Coneixement.
A nivell d’empresa, per poder optimitzar els seus
recursos idiomàtics, un cop té definir on vol tenir presència, caldria
analitzar:
1.
El
seus propis recursos a nivell intern
2.
Contractar
o establir col·laboracions, permanents o temporals amb persones plurilingües en
funció del seu mercat objectiu
3.
Establir
plataformes col·laboratives i transferència de bones pràctiques al respecte.
4.
Facilitar
els recursos necessaris per poder millorar en aquest àmbit les empreses ja
sigui mitjançant ajuts o bé destinant recursos propis.
5.
Facilitar
la mobilitat dels treballadors per obtenir un major domini lingüístic en les
necessitats de l’empresa. Per això cal sobretot Establir una Política
Lingüística al si de l’Empresa.
Andreu Pozas,
Expert en l’àrea
de desenvolupament de negoci i vendes així com en l’àrea de compres i
operacions, a nivell internacional, treballant per empreses multinacionals i
pymes. Obert a noves col·laboracions.
Llicenciat en CC.PP.
i Sociologia a la UAB
Llicenciat en
Filosofia i Lletres (Història) a la UAB
Màster en Gestió
Pública, UAB-Erasmus Universiteit Rotterdam
Màster en
Logística i Operacions a la UOC
No hay comentarios:
Publicar un comentario