sábado, 24 de noviembre de 2012

Multilingüisme i Empresa, el camí de l'èxit per la Internacionalització a la Societat del Coneixement




Els Multilingüisme, una eina vital pel creixement de les empreses

Ahir al British Council de Barcelona, en el marc del Language Rich Europe, Multilingualism for Stable and Prosperous Societies va tenir lloc el Seminari sobre “Empresa I multilingüisme, els reptes de la internacionalització, el turisme i la diversitat lingüística”, coordinada pels senyors Miquel Strubell, Francesc Xavier Vila i la Isabella Petith.

Una bona jornada amb molta participació per part dels assistents i on es van fer propostes molt interessants.  Al cap i a la fi, les llengües, els idiomes, afecten al Producte, els Serveis, el Capital i al Turisme. Aquest últim sobretot a Catalunya i a Espanya és un factor important a tenir en compte.

En el decurs del seminari vaig veure que la majoria d’empreses catalanes tenen com a Mercat principal França, no obstant no surten prou titulats amb un domini elevat de la llengua francesa, pel que hi ha bona feina a fer en aquesta àrea.


En general es va veure que les empreses, el sector privat va darrera del sector públic en multilingüisme.  Caldria doncs una major transversalitat entre empreses i administració així com la participació en plataformes d’estudi de llengües compartit. En aquest marc, fins i tot afegir la translació de les bones practiques i casos d’èxit de manera col·laborativa permetria millorar l’èxit en la internacionalització o bé donar millors respostes a les empreses i persones que s’instal·len al nostre país.

Naturalment, això s’ha de valoritzar i implica una Coresponsabilitat Social Compartida.




Les llengües ajuden a obrir mercats i un cop oberts el millor és racionalitzar la comunicació i els processos per així establir un sistema de treball estandarditzat.
Estem al segle XXI, i com va dir el professor de Sociologia Amado Alarcón, estem a l’era de la Informació i el Coneixement. Així doncs, en aquesta Societat en que vivim la Rellevància de les Llengües i el Multilingüisme ha esdevingut crucial a l’Aldea Global.
El pas de la societat Fabril a la societat del Coneixement.

Fins i tot, hi ha una indústria anomenada del llenguatge, que no para de créixer,  la indústria química els Call Centers que organitzen i divideixen el treball per competències lingüístiques. Però això mateix, ho podem ampliar doncs que és sinó la GLOBALITZACIÓ? Internacionalització més Informacionalisme. I és un àrea que com tots sabem no para de créixer.

A nivell d’empresa, per poder optimitzar els seus recursos idiomàtics, un cop té definir on vol tenir presència, caldria analitzar:
1.       El seus propis recursos a nivell intern
2.       Contractar o establir col·laboracions, permanents o temporals amb persones plurilingües en funció del seu mercat objectiu
3.       Establir plataformes col·laboratives i transferència de bones pràctiques al respecte.
4.       Facilitar els recursos necessaris per poder millorar en aquest àmbit les empreses ja sigui mitjançant ajuts o bé destinant recursos propis.
5.       Facilitar la mobilitat dels treballadors per obtenir un major domini lingüístic en les necessitats de l’empresa. Per això cal sobretot Establir una Política Lingüística al si de l’Empresa.

Per sort, ja hi ha Administracions, Entitats i Persones treballan en aquest àmbit, ara falta proporcionar les Eines necessàries al teixit empresarial del nostre país per poder-ho dur a terme.



Andreu Pozas,
Expert en l’àrea de desenvolupament de negoci i vendes així com en l’àrea de compres i operacions, a nivell internacional, treballant per empreses multinacionals i pymes. Obert a noves col·laboracions.

Llicenciat en CC.PP. i Sociologia a la UAB
Llicenciat en Filosofia i Lletres (Història) a la UAB
Màster en Gestió Pública, UAB-Erasmus Universiteit Rotterdam
Màster en Logística i Operacions a la UOC
Amb diversos cursos en comerç internacional i de la Diplomatura de Ciències Empresarials a la UOC.

No hay comentarios:

Publicar un comentario